Ik schreef dat ik vol enthousiasme had gekozen voor Lijbrandt… Naar mijn gevoel een goed overwogen keuze en met het idee dat een bedrijf die niet zo groot en lomp is als een KPN, Vodafone, T-Mobile beter en harder voor zijn klanten zou vechten om ze bij zich te houden. Helaas is het bedrijf Lijbrandt (dat net als bijna alle glasvezelbedrijven en het glasvezelnetwerk zelf, door jawel, KPN is opgeslokt en de nieuwe monopolist is/wordt op de glasvezelmarkt) net zo verrot en walgelijk als de grote reuzen.
Ik heb zo een gruwelijke spijt dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt, door als pionier van mijn familie, vrienden, buren het glasvezelavontuur met Lijbrandt aan te gaan..
Ik heet helaas geen Youp van ’t Hek die een goed gelezen column heeft. Maar ik hoop via deze manier en vele reposts, Retweets, Vind ik Leuks, +1, net zo een effect te kunnen krijgen als hij dat had en mensen te waarschuwen voor de werkwijze en om “gijzelaar” te worden van Lijbrandt.
Ik ben pissig en echt dat ben ik niet snel, ik probeer altijd netjes te blijven, geef bedrijven en mensen kans op kans om met een goede, eerlijke en menselijke oplossing te komen. Maar helaas Lijbrandt heeft het verkloot!
De klantenservice van Lijbrandt in het kort:
De telefoonmuts van de klantenservice heeft geen ene reet te betekenen en heeft een standaard lulverhaal dat via een lijstje wordt afgewerkt of zelf met onzin wordt aangevuld. Dat het onmogelijk is iemand aan de lijn te krijgen die wel koppen met spijkers kan slaan. Ook via de speciale klachtenafdeling via de email is dat niet mogelijk, daar hebben ze ook een lijstje waarmee ze met de 3 toetsencombinaties: CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V, mensen mee afpoeieren.
Ook de Twitterhelpdesk van Lijbrandt is niet veel beter.
Hierbij mijn dossier Lijbrandt:
Half mei 2012:
Na mijn keuze voor Lijbrandt wilde ik via hun website me aanmelden voor een 100/100Mbit Klaar voor de toekomstpakket. Omdat ik nergens kon vinden waar ik moest opgeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice en mijn telefoonnummer wil behouden, bel ik. Uiteindelijk sluit ik mijn overeenkomst af via de telefoon. Mijn gewenste aansluitdatum is 9 juli 2012 omdat dan mijn UPCcontract van een jaar afloopt en ik vanaf dan 15 euro per maand extra aan UPC kwijt zou zijn, maar ruim 1,5 maand voor de gewenste aansluitdatum een aanvraag doen moet geen probleem zijn. Ik heb 7 dagen bedenktijd en als ik binnen 10 dagen geen bevestiging via de post heb ontvangen moet ik even bellen.
Eind mei 2012:
Ik heb nog niets van Lijbrandt via de post/email of postduif ontvangen. Ik besluit te bellen op een zaterdag want de 10 dagen zijn al ruim voorbij.
Kunt u op een werkdag bellen want wij kunnen de aanvragen niet inzien..
Ik bel op een werkdag…
Nee meneer Wind, ik zie geen aanvraag van u.
De medewerker adviseert mij om via internet nogmaals een aanvraag te doen.
Een week of 2 later:
Nog geen bevestiging of wat ontvangen via de post/mail of telegram. Wederom bel ik hoe de stand van zaken is.
Ja, ik zie uw aanvraag. Raar dat u geen bevestiging heeft ontvangen via de post, ik zal hem nogmaals laten versturen. Alles komt goed.
14 juni 2012:
Jawel ik krijg een email met een couponcode voor Bol.com met een tegoed van 20 euro namens Lijbrandt (dat was een van de lokkertjes om bij ze lid te worden).
Inmiddels heb ik ook de bevestigingsbrief ontvangen (met een stempel KOPIE erop) met een emailadres en logingegevens. En er zal contact met me worden opgenomen om een modem te plaatsen (de vezel ligt namelijk al maanden klaar in mn meterkast aan de dummy-modem en deze moet alleen vervangen worden door een echte) en dan ben je zo online volgens de brief en bijgeleverd schema.
Ongeveer 2 weken voor de gewenste aansluitdatum van 9 juli 2012:
Ik heb niets meer vernomen van Lijbrandt en online bij mijn aanvraagstatus zag ik ook geen vooruitgang van mijn aanvraag. Ik neem aan dat er op tijd een afspraak gemaakt zou moeten worden gemaakt voor de installatie van de modem. Dus ik bel…
Ja, meneer Wind ik zie 3 aanvragen, maar dat maakt niets uit aangezien er toch maar 1 aansluiting per adres mogelijk is en u wordt echt binnen 2 dagen gebeld om een afspraak te maken om een modem te laten installeren..
Mijn telefoonnummerovername kon hij al wel regelen voor de ochtend van 09-07-2012 en zou deze van UPC naar Lijbrandt worden overgezet. Ik had er een hard hoofd in maar goed. Lijbrandt biedt de eerste maand gratis aan om te voorkomen dat je met dubbele lasten zit van je huidige en nieuwe provider, een maand geen kosten voor internet/TV/bellen is er dus eigelijk niet bij, dus dat lokkertje is dus ook geen winst.
1 week voor de gewenste aansluitdatum van 9 juli 2012:
Ik ontvang 2 brieven van Lijbrandt (waarvan 1 met logingegevens maar daar had ik al een kopie van ontvangen weken daarvoor), maar van een afspraak nog niks. Ik bel maar weer eens…
Ja, ik zie 3 aanvragen en u kunt er gewoon op rekenen dat u 9 juli gebruik van onze diensten kan maken, maar dat uw telefoonnummer dan wordt overgenomen staat niet in ons systeem.
De moed zakt in mijn schoenen, ik neem mn verlies van 1 maand extra 15 euro UPC betalen. (plus nog eens 15 euro van een maand opzegtermijn) Want dit gaat natuurlijk nooit goed komen voor die datum.
23 juli 2012:
2 weken na de gewenste opleverdatum en het is nog steeds akelig stil. Ik heb nog niks gehoord van een installatiebedrijf die een modem komt plaatsen. Ik mail beknopt het verhaal hierboven en vraag netjes wanneer ik kan verwachten dat ik aangesloten wordt, dat ik baal dat ik nu extra kosten maak en geef ze het advies dat ze eens bij Lijbrandt intern moeten veranderen aan de manier van werken en de informatieverschaffing naar klanten toe.
25 juli 2012:
Mail van Lijbrandt:
Allereerst onze welgemeende excuses hiervoor.
Op dit moment is uw glasvezelaansluiting leverklaar en hoeft alleen het glasvezelmodem nog geplaatst te worden. Hiervoor is op 4 juli 2012 een automatische opdracht uitgestuurd naar onze aannemer. Die heeft vanaf dat moment vier weken de tijd om contact met u op te nemen voor een afspraak.
Wij verwachten dan ook dat u binnenkort door onze aannemer gebeld wordt om uw aansluiting volledig te kunnen opleveren. Is het glasvezelmodem eenmaal geplaatst, dan bent u binnen enkele uren online.
IK ONTPLOF! 4 juli pas?!?! 1,5 maand na een aanvraag?! Hoe kunnen ze me zo lang dan garanderen dat ik 9 juli aangesloten ben?! Ik ga eerst een week op vakantie…
6 augustus 2012:
Mijn vakantie was fijn, ik ben tot rust gekomen dus nu tijd voor woede, want het is ruim 4 weken later na de belachelijke late opdracht naar de aannemer toe, dus ook die heeft zijn tijd gehad dat hij moest reageren, ik had mijn telefoon mee op vakantie en ben niet gebeld.
Ik bel en leg het uit en eis dat ik een financiële compensatie krijg of de mogelijkheid om het contract te ontbinden.
Sorry meneer Wind, dat kan ik niet toezeggen, mail u klacht naar klachten@lijbrandt.nl
Ik mail:
Beste medewerker,
Hopelijk heeft u wel de macht om mij te helpen.. Na een uitgebreid uitzoekwerk dacht ik bij Lijbrandt goed te zitten als provider voor radio/tv/internet en telefonie. Helaas is mijn goede gevoel dat ik over Lijbrandt had een diepe teleurstelling gebleken..Als u de mails hieronder leest snapt u misschien mijn punt.
Ik heb WEDEROM lang genoeg gewacht en dit keer op een belletje van een aannemer. Maar ik ben nu op het punt gekomen dat ik het genoeg vind. Als klant wordt verwacht dat je aan je betalingsverplichtingen voldoet maar van een bedrijf mag je ook wel verwachten dat zij eerlijk naar de klant is en zich aan de afspraken en toezeggingen houdt.Ik had juist een overname van contract op 9 juli gewild zodat ik niet hogere kosten aan UPC zou moeten gaan betalen omdat mijn contract is afgelopen.
Ik wil van Lijbrandt nu weten wanneer zij denkt dat ik ECHT ben aangesloten op haar netwerk en hoe ik gecompenseerd ga worden omdat ik nu minimaal 3 en mogelijk 4 maanden extra kosten moet betalen aan UPC omdat Lijbrandt haar afspraken niet nakomt. Mocht de geboden oplossing mij niet genoeg bevallen wil ik het contract ontbinden zonder kosten (Bol.com tegoed is al wel besteed) doordat Lijbrandt haar toezeggingen en verplichtingen niet nakomt.
Graag verneem ik heel spoedig een reactie van u.
Met vriendelijke groet,
Lex Wind
Binnen een mum van tijd werd ik gebeld, door Lijbrandt.
We hebben uw mail ontvangen en ja, het kan ook 6 weken duren en eerst moet de glasvezel zijn aangelegd en dan gaat de opdracht naar de aannemer er uit.
(De glasvezel ligt al maanden in mn meterkast en hoezo 6 weken? Het was toch uiterlijk 4 weken?!)
En compensatie, of opzegging?
Daar kan ik niks aan doen, u moet mailen naar klachten@lijbrandt.nl
Ik zeg dat heb ik toch net gedaan?! Dat mail ik net!
“Meneer Wind ik behandel het mailtje van 6 augustus..”
JA, DAT IS VANDAAG EN DIE HEB IK NET NAAR KLACHTEN@LIJBRANDT.NL GESTUURD!
“Owja.. u heeft al eerder gemaild naar support vandaar dat hij hier bij mij komt, ik zal hem doorsturen naar de klachtenafdeling….”
8 augustus 2012:
Ik denk ik bel maar weer eens, vertrouwen dat iets goed gaat bij Lijbrandt heb ik niet meer..
Ik vertel de man dat ik mijn contract wil opzeggen terwijl ik die nog niet heb.. Dat kan maar ik zit een jaar aan ze vast.. Dus dokken. Gelukkig snapt deze medewerker mijn probleem en adviseert mij een aangetekende brief te schrijven waarin ik stel dat ik Lijbrandt in gebreke stel.
Een uur later toch nog mail van Lijbrandt:
Beste meneer, mevrouw Wind,
In uw e-mail van 6 augustus 2012 schrijft u dat u teleurgesteld bent in Lijbrandt.
U vraagt om een vergoeding. Wij begrijpen dat u boos bent over dat de oplevering zolang duurt.
Oplevering
Het hele proces van de aanleg van de glasvezel tot het activeren van diensten op het modem neemt tijd in beslag. Als het glasvezelnetwerk is aangelegd en u heeft een modem in huis, dan kunnen wij de diensten leveren.Gemaakte extra kosten
U wilt een vergoeding voor de extra gemaakte kosten. Wij vergoeden dit niet. Deze kosten vallen onder gevolgschade. Ook in de Algemene Voorwaarden staat dat wij niet aansprakelijk zijn voor dit soort kosten.Wij begrijpen dat dit niet is wat u wilt horen. Toch blijven wij bij ons besluit.
LEZEN ZE MAAR 2 ZINNEN?! ZIJN HET ROBOTS OFZO?! WTF! Wat een CTRL+C CTRL+V antwoord…
Het gaat me inmiddels niet alleen meer om die late oplevering, maar dat er van alles beloofd wordt maar niks gebeurd, tegenstrijdigheid, rare gang van zaken en dat ik met kosten zit die ik niet zou hebben gehad als Lijbrandt zijn afspraken na zou zijn gekomen. De diensten van Lijbrandt zullen best goed zijn, maar ik WIL geen euro uitgeven aan een bedrijf die zo omgaat met zijn klanten.
Een paar uur later wordt de post bezorgd..
Een brief van Reggefiber, dat ze een paar geprobeerd hadden om me te bellen. Geen idee wanneer want ik heb er niks van gemerkt, geen gemiste oproepen, geen voicemails. Maar goed. Of ik wil bellen om een afspraak te maken met jawel, de aannemer die de modem komt installeren.
Ik bel naar Schuuring (de aannemer die de modem komt plaatsen in opdracht van Lijbrandt en natuurlijk moet ik bellen naar een 0900-betaalnummer)..
Hallo meneer Wind, de eerste mogelijkheid voor een afspraak is maandag 3 september, tussen 8 en 10 uur, duurt 15 minuten tot een half uurtje…
WHAT?! OVER EEN MAAND PAS TIJD?!?! Mei, juni, juli, augustus, september… Hoe moeilijk kan het zijn?! Ik zeg doe maar, maar hopelijk wordt ie nog geannuleerd want ik ben nog niet klaar met Lijbrandt…
10 augustus 2012:
Ik mail terug naar Lijbrandt naar aanleiding van de CTRL+C CTRL+V antwoord en dat de aannemer over een maand pas tijd heeft:
Hallo,
Ik geloof best dat de oplevering tijd kost, ik heb nu EINDELIJK een afspraak om een modem te laten aansluiten op 3 september (en eerder kon niet!)! DAT IS 3,5 MAAND NA AANVRAAG!
Toen ik de orderstatus bekeek duurde het VERSCHRIKKELIJK lang voordat deze eindelijk door Lijbrandt werd geaccepteerd en werd verwerkt. Dat lijkt mij niet te liggen aan Reggefiber of een aannemer die een modem komt plaatsen.
Het is belachelijk dat mij door meerdere medewerkers van u verteld is dat ik 9 juli kon verwachten dat ik aangesloten zou zijn en dat daar nu met allerlei verhalen omheen geluld wordt. Het glasvezelnetwerk ligt hier al maanden tot in mijn meterkast.
Door de loze beloften, de vage manier van werken bij Lijbrandt en het afpoeiergelul heb ik geen vertrouwen meer in Lijbrandt.
Ik had gehoopt dat er een eerlijke compensatie zou komen omdat naar mijn idee door Lijbrandt er te laat actie is ondernomen (correct verwerken van de aanvraag), mij valse beloftes werden voorgeschoteld en ik nu met hogere kosten zit die ik anders niet zou hebben. Ik voel me genaaid, van een klant wordt verwacht dat hij zich aan zijn betaalverplichtingen voldoet, maar van een bedrijf moet alles maar gepikt worden?
Ik wil nu van u weten, word er verder gekeken naar mijn klacht en gecompenseerd of krijg ik de mogelijkheid het contract te ontbinden zonder financiële verplichtingen omdat Lijbrandt in gebreke is naar mij toe.
Gegroet, Lex Wind
13 augustus 2012:
Lijbrandt zit ook op Twitter! 2 dagen geleden Tweette ik naar een collega dat ik op ontploffen sta. En ik krijg ineens een tweet van Fleur namens Lijbrandt.
De naam Fleur klinkt onschuldig, oprecht en stel me een hockeymeisje voor, die vroeger heel lief was toen ze bij Kinderen voor Kinderen zong. Ik dacht EINDELIJK iemand die mij gaat begrijpen…
Helaas kwam na een kleine tweetuitwisseling haar collega Ruben er tussen en raakte ook Fleur de weg kwijt want ze snapt nog steeds niet dat het mij niet alleen om die verlate aansluiting gaat..
Ik heb geen zin in een rechtsgang of geschillencommissie, ik wil gewoon compensatie en die aansluiting OF onder mijn contract uit zonder gezeur. Volgens mij snappen ze niet dat mij compenseren (inmiddels ALS ze me echt op 3 september aansluiten en op tijd de overstap regelen zodat UPC opgezegd wordt: 75 euro) en een excuses (waar ik naar mijn idee recht op zou moeten hebben) goedkoper is dan de gemiste klanten en omzet die Lijbrandt mis gaat lopen doordat ik anderen toch maar niet Lijbrandt adviseer en deze blog zal veroorzaken. Nu al is dat minimaal 6500 euro per jaar. En wie weet wel veel meer. En ik, ben zo snel mogelijk weg bij Lijbrandt als klant.
Het is belachelijk dat bedrijven zich maar verschuilen achter artikeltjes in de voorwaarden en 7 dagen opzegmogelijkheid na aanmelden is natuurlijk ook gewoon een lachertje. Daar heb je niets aan bij dit soort bedrijven.
Een antwoord op mijn mail van 4 dagen geleden heb ik ook nog niet gehad. Dan maar zo met een (mega)blog.
Ben benieuwd hoe snel ik gebeld ga worden door iemand van Lijbrandt die nu iets wilt gaan rechtbreien..
Deze blog copy paste ik overigens ook naar VARA Kassa en TROS Radar forums e.d.
Lex, wat een verhaal zeg! Echt ontzettend vervelend. Een vriend van mij heeft een beetje hetzelfde gehad bij Tweak (ook glasvezel). Hij had zich begin juli aangemeld en pas sinds deze week zit hij eindelijk op het netwerk. Na twintig keer bellen ofzo. Uiteindelijk moest dan ook nog de mediabox opgestuurd worden, maar deze heeft hij voor de zekerheid maar zelf opgehaald. Ik heb er voor mijn vakantie ook nog even aan gedacht om over te stappen, maar ik ben blij dat ik dit uiteindelijk niet heb gedaan… Hopelijk wordt het snel voor je opgelost.
Jupz, jammer dat het zo ver moet komen, maar anders luisteren bedrijven niet.. En dat het nu later wordt aangesloten vind ik jammer, maar de rest dr omheen vind ik nog erger.. Het is gelukkig nog niet zo erg dat ik helemaal geen tv/internet/telefonie heb, anders was ik eerder en harder geexplodeert
Jupz, jammer dat het zo ver moet komen, maar anders luisteren bedrijven niet.. En dat het nu later wordt aangesloten vind ik jammer, maar de rest dr omheen vind ik nog erger.. Het is gelukkig nog niet zo erg dat ik helemaal geen tv/internet/telefonie heb, anders was ik eerder en harder geexplodeert
Dit is dus inderdaad wat mij weerhoud van Glas. Het gek… van de grote bedrijven die denken dat ze god zijn. als we allemaal 2 maanden de rekeningen niet betalen piepen ze wel anders.
Af en toe werkt het wel te vertellen dat (als ze weigeren er iets aan te doen) je bij de tv werkt en je het dan bij (bv) radar voor gaat leggen…en als je er dan bij verteld dat je heel regelmatig voor ze werkt en dus de kans heeeel groot is dat ze negatief bij ruim een miljoen kijkers thuis op de buis gaan komen willen ze nog wel heel opeens luisteren en er dus iets aan gaan doen… Tis een poging waard! (En mocht dat niet werken wil ik best dit hele verhaal bij Radar naar binnen loodsen!!!)
Ik heb ze ook gewaarschuwd dat ik een blog zal plaatsen en op fora van Radar en Kassa zou zetten (reeds gebeurd) maar geen reactie tot nu toe.. Ik wacht nog even een dagje af 🙂 Maar altijd handig de juiste connecties!
Af en toe werkt het wel te vertellen dat (als ze weigeren er iets aan te doen) je bij de tv werkt en je het dan bij (bv) radar voor gaat leggen…en als je er dan bij verteld dat je heel regelmatig voor ze werkt en dus de kans heeeel groot is dat ze negatief bij ruim een miljoen kijkers thuis op de buis gaan komen willen ze nog wel heel opeens luisteren en er dus iets aan gaan doen… Tis een poging waard! (En mocht dat niet werken wil ik best dit hele verhaal bij Radar naar binnen loodsen!!!)
Ja, bekend verhaal. Bij een bijeenkomst van hen in Juni, een afspraak gemaakt met "het mannetje" die het praatje deed. Ik zou in een pilot komen en in de zomer aangesloten worden (met nog een aantal mensen). Uiteindelijk ben ik in November aangesloten op het glasvezel. In Februari kwam ook eindelijk de "analoge" tv erbij …
Gelukkig als het eenmaal werkt werkt het ook wel goed, maar voor het werkt …
Mijn contract met Lijbrand is na 2 maanden al door Lijbrand zelf opgezegd. Als je ze dit blog goed (op fora, Tweakers.net) onder de neus wrijft, gooien ze jou er ook wel uit. Kans bestaat wel dat dit blog eerst nog 4x zo lang wordt,…
Het is altijd het zelfde verhaal… Ook als die kutten aan de deur komen… Ja op jaarbasis ben je tot wel 200€ goedkoper uit op je stroom en gas…. Ik heb het ff na gekeken en wat bleek: het stroom en gas is goedkoper maar.. Nu komt het… Ze zeggen nix over de extra jaarlijkse kosten zo als.. Jaarlijks 235€ extra voor stroom en jaarlijks 173€ voor gas.. Dat is dus 200€ goekoper maar 408€ erbij om gebruik te mogen maken van hun stroom en gas.. Ben je nog 208€ duurder uit dan nu…. Fuckers….
Lex, wat een verhaal zeg! Echt ontzettend vervelend. Een vriend van mij heeft een beetje hetzelfde gehad bij Tweak (ook glasvezel). Hij had zich begin juli aangemeld en pas sinds deze week zit hij eindelijk op het netwerk. Na twintig keer bellen ofzo. Uiteindelijk moest dan ook nog de mediabox opgestuurd worden, maar deze heeft hij voor de zekerheid maar zelf opgehaald. Ik heb er voor mijn vakantie ook nog even aan gedacht om over te stappen, maar ik ben blij dat ik dit uiteindelijk niet heb gedaan… Hopelijk wordt het snel voor je opgelost.
Jupz, jammer dat het zo ver moet komen, maar anders luisteren bedrijven niet.. En dat het nu later wordt aangesloten vind ik jammer, maar de rest dr omheen vind ik nog erger.. Het is gelukkig nog niet zo erg dat ik helemaal geen tv/internet/telefonie heb, anders was ik eerder en harder geexplodeert
ik heb ook een rot ervaring met lijbrandt.heeft mij heel veel geld gekost.
mooie praatjes .dom dom aan zo.n bedrijf te beginnen.maar ik raad iedereen aan doe het niet .ik steek er geen energie meer in .stap straks gewoon weer over.
margreet pater
Dit is dus inderdaad wat mij weerhoud van Glas. Het gek… van de grote bedrijven die denken dat ze god zijn. als we allemaal 2 maanden de rekeningen niet betalen piepen ze wel anders.
Af en toe werkt het wel te vertellen dat (als ze weigeren er iets aan te doen) je bij de tv werkt en je het dan bij (bv) radar voor gaat leggen…en als je er dan bij verteld dat je heel regelmatig voor ze werkt en dus de kans heeeel groot is dat ze negatief bij ruim een miljoen kijkers thuis op de buis gaan komen willen ze nog wel heel opeens luisteren en er dus iets aan gaan doen… Tis een poging waard! (En mocht dat niet werken wil ik best dit hele verhaal bij Radar naar binnen loodsen!!!)
Ik heb ze ook gewaarschuwd dat ik een blog zal plaatsen en op fora van Radar en Kassa zou zetten (reeds gebeurd) maar geen reactie tot nu toe.. Ik wacht nog even een dagje af 🙂 Maar altijd handig de juiste connecties!
Ja, bekend verhaal. Bij een bijeenkomst van hen in Juni, een afspraak gemaakt met “het mannetje” die het praatje deed. Ik zou in een pilot komen en in de zomer aangesloten worden (met nog een aantal mensen). Uiteindelijk ben ik in November aangesloten op het glasvezel. In Februari kwam ook eindelijk de “analoge” tv erbij …
Gelukkig als het eenmaal werkt werkt het ook wel goed, maar voor het werkt …
Mijn contract met Lijbrand is na 2 maanden al door Lijbrand zelf opgezegd. Als je ze dit blog goed (op fora, Tweakers.net) onder de neus wrijft, gooien ze jou er ook wel uit. Kans bestaat wel dat dit blog eerst nog 4x zo lang wordt,…
Het is altijd het zelfde verhaal… Ook als die kutten aan de deur komen… Ja op jaarbasis ben je tot wel 200€ goedkoper uit op je stroom en gas…. Ik heb het ff na gekeken en wat bleek: het stroom en gas is goedkoper maar.. Nu komt het… Ze zeggen nix over de extra jaarlijkse kosten zo als.. Jaarlijks 235€ extra voor stroom en jaarlijks 173€ voor gas.. Dat is dus 200€ goekoper maar 408€ erbij om gebruik te mogen maken van hun stroom en gas.. Ben je nog 208€ duurder uit dan nu…. Fuckers….
Beste Lex. Ik heb je bericht nét iets te laat gelezen. Ik heb 2 weken geleden een aanvraag gedaan bij Lijbrandt voor onze nieuw gekochte woning in de Eilandenbuurt en na 2 weken klagen om een bevestiging van mijn aanvraag, was ik er wel een beetje klaar mee. Geen reacties op e-mails, boos ophangen aan de telefoon. Dus ik heb me gelukkig nog wel kunnen beroepen op de 7 dagen ontbinden. Toen ik wat aan het rondzoeken was naar meer ervaringen, kwam ik op jouw blog. Het eerste deel komt goed overeen met mijn ervaring. Ik heb inmiddels besloten om iets meer te betalen en met Vodafone in zee te gaan, binnen 10 minuten netjes een bevestiging. Nu maar hopen dat het daadwerkelijke aansluiten ook goed gaat. Ach, Lijbrandt is zijn reputatie inmiddels goed aan het verpesten. Laten we hopen dat je bericht door veel mensen gelezen is en dat die mensen slimmer zijn dan ik 😉
Lex, enorm bedankt voor je waarschuwing.
Ik stond op het punt mij op te geven als klant bij Lijbrandt, maar denk er nu niet meer aan.
Heel veel sterkte en succes met de verdere afwikkeling.
Ik heb ook lijbrandt bu en echt helemaal
Geen problemen gehad .
Alles perfect op tijd
Modem geplaatst aangesloten perfect alles
Had al een email adres voordat ik de modem in huis
Had .
Echt bij mij is alles perfect en binnen 3 weken na aanvraag
Via de site geregeld
Ik maak nu een paar maanden gebruik van de diensten van Lijbrandt en dat werkt fantastisch! Geen enkele klacht en ben zeer tevreden! Maar als iets niet gaat zoals het hoort, dan heb je dus wel een probleem zoals hierboven geschreven…
Vandaag weer gebeld met Lijbrandt. Wij hebben een jaar abonnement dat loopt tot 8 mei.
Zijhebben daar niet in orde is het neit met de nota’s, internet en de telefoonverbinding is helemaal een drama.
ook ik heb problemen gehad met lijbrandt het interesseert daar niemand wat of je een boze klant bent , en ook ik denk er aan om over te stappen maar de vraag is naar wie omdat de meeste op deze manier werken !mooie beloftes weinig nakomen
Lex, wat een verhaal en wat herkenbaar.
Ben ook in de greep van het ‘groene monster’ beland. Al aan het begin van de vraagbundeling aangemeld (feb 20120) voor Lijbrandt glas (50/50). Ik zag me al als pionier in de wijk gebruik maken van het snelle glas en trots verkondigen in de buurt en op sociale media (ik klaag niet alleen op sociale media). dat ik na 10jaar eindelijk een echt provider met snelheid in mijn wijk had, nou was dat even een tegenvaller!
10dec 2012 zou de vezel naar binnen worden gebracht en modem geïnstalleerd, daarna zou het signaal er op komen en was het nog 1 a 2 weken voor de hardware verzonden zou zijn. Je raad het al ik heb nog steeds geen glasmodem hangen.
Half januari ook een brief ontvangen dat ik gebeld zou worden door een aannemer voor het monteren van een glasmodem. weer niks. Bergen telefoontjes en iedere keer weer een ander antwoord. 29jan krijg ik van^Ruben via twitter door dat de poortvoorraad in de wijk centrale op is?! Goede planning, je doet en vraagbundeling, daar komt uit dat 30% van de wijk op glas wil, en vervolgens zet je een wijkcentrale neer met te weinig poorten. Ben ik nou zo slim…………………..
Laatste nieuws sinds 28feb, mijn probleem/issue/case ligt vanaf 7 feb bij kpn zegt men en dat kan zo een maand duren, wat het probleem/issue dan is voor mij kan/wil men niet zeggen.
Ergste is dat mijn overbuurvrouw zich pas heeft aangemeld maar dan met kpn als provider en half maart wordt aangesloten !!
Als dat echt op die datum gebeurd danzkt mij broek voorgoed af(en zal ik voortaan bretels moeten gaan dragen).
Grt Roy
Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Kut Lijnfuckinbrandt.
Erg herkenbaar. Communiceren doen ze niet, en installeren ook niet. Heel normaal om 10 dagen onbereikbaar te zijn en uitsluitend standaard antwoorden, alsof ze de vraag niet horen!
Zooo herkenbaar, bij de telefoonservice van Lijbrandt (excuser mon mot) zitten echt een stel randdiebielen die van toeten noch blazen weten, die je na tig keren bellen en dat achterlijke bandje met: Het is momenteel drukker als normaal, bla bla bla aan de telefoon krijgt. Ben verschillende keren beloofd teruggebeld te worden, helemaal niets. Na een mail, geen antwoord. Ze komen hun afspraken niet na . Overstap service staat in het contract, hoo maar kan je zelf doen Niet voor het één of ander maar volgens mij zijn Fleur en Ruben ook niet echt, kijk maar eens op Klacht.nl , telkens de zelfde antwoorden met: Het spijt ons, en wederom bla bla bla. Zou het niet mogelijk zijn de mensen met klachten (die over het algemeen dezelfde zijn) te mobiliseren en een rechtzaak tegen hen te beginnen? Niet alleen jij maar ook ik en met ons velen anderen zullen er voor zorgen dat ze vele klanten mislopen. Ik ontmoet vele mensen door mijn werk en in deze omgeving wordt nog op vele plaatsen glasvezel gelegd, iedereen die het maar horen wil (of niet) vertel ik dat ze absoluut geen Lijbrandt moeten nemen, en hun colporteurs direct van de deur af moeten sturen om dit nog eens kracht bij te zetten vertel ik in geuren en kleuren mijn eigen ervaringen met hen.
wow…ja ik zelf ingetrapt in colportage een en al ellende met lijbrandt…ze zijn dus zelfs bijna jaar later niet verbeterd qua service en Fleur…die werkt er nog steeds….is standaard naam volgens mij…hoop dat u wijzer bent geworden en lijbrandt vrij bent…….
Jeetje Lex, ik woon zo te zien in dezelfde wijk en gebruik al zeker 2 jaar met veel plezier Lijbrandt. Ze hebben er 1x uitgelegen met Internet. Kom echter nu op je blog doordat heel TV eruit ligt…. zucht. Is iets landelijks en niet specifiek Lijbrandt, maar denk inderdaad dat ze te hard zijn gegroeid. Ik herken je berichtgeving eigenlijk helemaal niet.
Reden dat ik ben overgestapt van XMS (ook glashart) naar KPN. Is wel wat duurder maar nagenoeg nooit problemen. Internet sneller en stabieler en tv ook
Hebben zij ook DVB-C of loop je met aparte TV Ontvangers te rommelen? Wil boven gewoon via DVB-C TV kunnen kijken, beneden ontvanger is op zich wel een optie.
Dennis Mulder Ik ben nu bijna 1 jaar lid van Lijbrandt, en het bevalt me prima! Het heeft er wel een paar keer uitgelegen maar niet lang en dat heb je toch bij elke provider.
Ik ben zeer te spreken over het aanbod en kwaliteit. Daar heb ik ook deze blog niet om geschreven, maar de manier waarop ze met de klanten omgaan is me toen wel in het verkeerde keelgat geschoten.
Ik heb JUIST gekozen voor een provider die DVB-C/analoog aanbood en ik wilde digitale TV dat geleverd wordt door Glashart Media, omdat het van beduidend betere kwaliteit is dan wat KPN levert, zelfs UPC levert hogere kwaliteit. EN ik wilde mn NAS kunnen gebruiken en mijn eigen router kunnen instellen ivm portforwarden en dat is met die dramatische Experiaboxxen hels/onmogelijk.
Of ik bij Lijbrandt blijft (dat eerdaags samen me XMS en nog een paar overgaat in Telfort) ligt aan wat voor aanbieding ze me willen geven 🙂
ik ben ook klaar met lijbrandt vreselijk gewoon 30 0ctober weer gauw terug naar UPC waar ik hier voor nog nooit problemen heeft gehad
ik heb nu geen onvangst meer op 1234